De praktijk
Aanmelding
Dit is een tweedelijns specialistische praktijk. Dit betekent dat u een verwijzing voor de 'Specialistische GGZ' van de huisarts nodig heeft om in aanmerking te komen voor vergoeding van uw behandeling. De brief moet gericht zijn aan Timmer Psychiatrie.
De huisarts geeft in de brief ook aan waarom deze zorg nodig is.
De verwijsbrief kan door de huisarts rechtstreeks via Zorgdomein worden doorgestuurd naar de administratie van Timmer Psychiatrie te Eibergen ofwel aan u worden mee gegeven.
Als er een verwijsbrief door de huisarts is doorgestuurd, zal het secretariaat contact met u opnemen.
Spreekuur
De praktijk is geopend op maandag t/m vrijdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.
Voor dringende zaken die niet tot uw eerstvolgende afspraak kunnen wachten kunt u per email of tijdens het telefonisch spreekuur contact opnemen. Het secretariaat is bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.30 tot 16.00 uur en vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur (
- Telefoon: 0575-760802
- Mailen naar: [email protected]
Spoedgevallen
Voor spoedgevallen tijdens werkdagen/ kantooruren:
- Onder werktijd (zie boven) kunt u bellen met het secretariaat, tel.: 0575-760802.
- Geen contact? Wilt u a.u.b. een bericht op de voicemail inspreken. Luistert u eerst het voicemailbericht van de praktijk geheel af. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u gezocht.
Voor spoedgevallen buiten kantooruren en in de weekenden:
Belt u de huisartsenpost (HAP) in uw regio:
- Zutphen : 0900-2009000
- Eibergen : 0900-5009000
- Doetinchem: 0314-329888
Waarneming
Voor waarneming tijdens afwezigheid is gezorgd. Via (de voicemail van) het secretariaat, tel.: 0575–760 802, wordt u geïnformeerd over de bereikbaarheid van de waarnemend hulpverlener. Buiten kantooruren kunt u bellen met uw eigen huisarts.
Kwaliteit
De kwaliteit van de behandeling wordt gewaarborgd door na- en bijscholing, intervisie, visitatie vanuit de beroepsverenigingen en het toepassen van effectmetingen (ROM).
Per 1 januari 2017 stelt de overheid het voor zorgverleners binnen de GGZ verplicht om een goedgekeurd kwaliteitsstatuut te laten registreren bij Zorginstituut Nederland. Dit register zal worden gepubliceerd op internet. Timmer Psychiatrie beschikt uiteraard over een kwaliteitsstatuut dat is goedgekeurd door Zorginstituut Nederland.
Cliëntenraad
Timmer Psychiatrie heeft een cliëntenraad, waarin cliënten plaats nemen, die zorg krijgen bij Timmer Psychiatrie. De cliëntenraad heeft een adviserende rol. Uw mening is onmisbaar bij het bepalen van het beleid van de praktijk.
Wat doet een cliëntenraad?
De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten. De cliëntenraad komt minimaal 2 x per jaar bij elkaar en zal op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen binnen de praktijk. Zij kunnen advies geven over onderwerpen die de cliënt direct aangaan zoals:
- kwaliteit van zorg
- informatieverstrekking aan cliënten
- belangrijke wijzigingen in de organisatie
- bejegening van cliënten en het nakomen van afspraken
- omgaan met de privacy
- cliëntendossier
Hiermee wil de praktijk de dienstverlening verbeteren en open staan voor verbeterpunten.
Klachtenregeling
Wij hopen dat wanneer u niet tevreden bent, u dit zo snel mogelijk kenbaar maakt. Een klacht uiten is de eerste stap om tot een oplossing te komen. Probeer in eerste instantie contact op te nemen met uw behandelaar. Het kan u verder helpen en leert ons ook om u beter van dienst te zijn.
Mocht het gesprek over de klacht niet tot een oplossing leiden, dan kunt u zich wenden tot de algemeen directeur, mevr. S.J. Timmer. Dat kan telefonisch, schriftelijk of via [email protected].
Komt u er niet uit, dan heeft u recht op bemiddeling van een onpartijdige klachtenfunctionaris die u door ons krijgt aangeboden. Deze klachtenfunctionaris is deskundig en handelt onafhankelijk. U kunt deze functionaris bereiken via [email protected] of via telefoonnummer: 06-484 455 38 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr).
Mocht dat niet tot oplossing komen dan kan je je wenden tot een erkende geschilleninstantie. Timmer Psychiatrie is aangesloten bij Stichting Zorggeschil, waar je je geschil kunt melden. Een geschil wordt pas in behandeling genomen nadat je de klacht eerst hebt gemeld bij ons en de gelegenheid hebt gegeven binnen zes weken met een passende oplossing te komen.
Stichting Zorggeschil
Postbus 132
8430 AC Oosterwolde
T. 085-273 32 19
M. 06 125 830 75 (ambtelijk secretaris Geschilleninstantie Zorggeschil)
9.00 tot 17.00 uur (ma t/m vr)